Gelişen
oyun teknolojisi artan maliyetler ile beraber artık çok daha güzel bir hal
almaya başlamış durumda. Yatırımcılar artık eskiye nazaran oyun endüstrisine
oldukça fazla paralar dökmeye başlamış ve yapılan reklamların artışı ile de
insanların ilgilerini eskiye nazaran daha çok çekmeyi başarmışlardır. Ama yine
de bu bazı sorunları da doğurmadığı anlamına gelmiyor. Özellikle bütçesi artan
oyun projeleri için ekipler kurulmaya başlanmış ve bu ekiplerin içinde bulunan
insan sayısının fazla olması sebebiyle de her daim istenilen sonuç elde
edilememiştir. İşte bu yüzden de kendi isteklerini gerçekleştirmek isteyen
insanlar “Neden bizde kendi ekiplerimizi kurup istediğimiz oyunu
yapmıyoruz?” diyerek bu büyük stüdyolardan ayrılıp bir araya gelerek
yatırımcıların dikkatini çekmiş ve kendi bağımsız stüdyolarını kurmaları
amaçlamışlardır. Şimdi ise CD Projekt Red gibi adı büyük stüdyolarla anılan
bağımsız stüdyo dediğimiz kurumlar
yayın hayatlarına devam etmektedirler.
Kim Bu Bağımsız Stüdyolar?
Bağımsız stüdyolar bugün Firewatch’u yapan Campo Santo gibi, This War of Mine’ı
yapan 11 bit Studios gibi, Stardew Valley’i yapan ConcernedApe gibi
stüdyolardır. Saydığımız oyunların dünyada oldukça iyi bir hayran kitleleri ve
bilinirlikleri vardır. Bu stüdyoların amaçları aslında büyük patronların
emirleri altında olmadan veyahut kendi hayallerini sündürmeden oyun yapma
isteklerinden gelir. Bu amaçla birleşip destek alan insanlarda kendi
stüdyolarını kurarlar ve sektörde bağımsız adıyla anılırlar. Çünkü bağlı
oldukları daha büyük bir şirket yoktur. Bu sayede gerek oyunu yaratmada gerek
ise de geliştirmede oldukça özgürdürler.
Neden
Bağımsız Davranırlar?
Daha önce de anlattığımız gibi bağımsız davranmalarının en büyük sebebi
kendilerinden daha büyük bir stüdyonun emirleri ve denetimleri altında kalmak
istememelerinde yatar. Çünkü büyük şirketler altında çalışan stüdyoların her
zaman geri plana atılan hatta hiç yapılmayan projeleri vardır. Kendilerinden
her zaman istenilen projeyi bitirmeleri istenir. Ortaya atılan fikirlerin çok çok
azı oyun içine entegre edilir hatta bazen oyuna DLC olarak eklenir. Ama her
zaman öne çıkan ve insanların bu büyük şirketlerin altında çalışmasını
engelleyen yegâne şey hayallerinin kısıtlanmasıdır. Tıpkı son yıllarda
gördüğümüz en büyük ayrılık ve bağımsız
stüdyo kurma hikâyesine sahip Hideo Kojima da olduğu gibi.